Hur jag tar hand om mina naglar.

Nu ska jag göra ett inlägg om hur jag tar hand om mina naglar :)
Många som säger - hur fan kan du få så långa naglar?! Så detta kanske är en orsak...?
Ger även lite tips ;)

ACETON
När jag har nagellack som börjar se fult ut så tar jag bort det med aceton.
Aceton är nog det dåligaste man kan använda men vanlig nagellackborttagning funkar inte för mig!
MEN se upp att köpa aceton med olja i! De ger gula naglar eftersom att naglarna vill ta upp olja och tar då också upp färgen från nagellacket du tar bort.

FIL
Efter det brukar jag "hård fila" mina naglar. Sen när jag känner att jag fått dom i den formen jag vill så "fin filar" jag naglarna. Har aldrig helt raka kanter, brukar alltid fila ner så att naglarna har en aning runda kanter! jag filar mina naglar varje dag, har gjort det till en vana.
MEN undvik att fila uppepå nageln! Då kommer nageln att bilda en grop och bli...ja missbildad. HAHA

NAGELOLJA
När jag filat lägger jag på nagelolja och masserar in i nageln. Jag använder mig av min mammas gamla nagelolja som kommer från Tyskland tror jag! Den funkar finfint!

HANDKRÄM
Jag torkar inte bort oljan utan drar då på med en rejäl klick handkräm och smörjer in hela händerna. Masserar mest runt om nageln men även på. Sen var jag klar! Brukar sitta med filen lite efter också om det är nödvändigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0