ringde 112 för första gången idag

Är ensam hemma i 10 dagar så jag får handla och saker själv.
Så idag åkte jag och marcus och handlade på willys!
Vi fick 1000kr att handla för. gjorde av med 800kr idag. Vi ska leva på 200kr i 10 dagar????????????????
 
När vi kom hem packade vi upp allt och ställde undan sen gick vi in på mitt rum.
Han bara sätta mig i sängen innan cissi ropar- kom ida! Skynda!
Går ner* cissi - grannarna behöver hjälp, dem pratar engelska, fattar ingenting. ( Vi har en uthyrningsstuga på våran gård där det mest bor utlänningar, typ tyskar)
Går fram och tittar på dem så säger en kvinna - my dad has heatpain and it's radiating to one arm
Hollly fucking shit. Han har hjärtinfarkt tänkte jag.!!!
jag- Do you want to call an ambulance??
hon -ehm..yeah. But I don't..know where we are...the location.
Jag - I can call them! I call them!!
Så tar jag fram mobilen och ska slå nummret. Var så sjukt konstigt att verkligen ringa 112.
Dem frågade massor om passienten men det enda jag visste var att han hade ont i hjärtat. Så var lixom tvungen att försöka kommunicera med kvinnan och ambulans centralen samtidigt. Men dem fick tillslut all info och kom sedan efter en kvart. Tror gubben mår bra nu i alla fall! Dem tog med honom till sjukhuset
 
Har ni ringt 112 någon gång?
 
make animated gifs

Kommentarer
Postat av: Sophie Larsson

Har du en android mobil?
har just nu lagt ut tips om hur du kan göra den lite snyggare och lite fränare med bara några gratis appar! Kolla in och säg sen vad du tycker :)

http://autophoto.blogg.se/2012/august/for-android-phone.html#comment

2012-08-07 @ 13:27:58
URL: http://autophoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0