Vet inte hur jag ska göra!

Jag behöver lite hjälp känner jag.
Vet inte riktigt vad jag tycker om utseendet på min blogg just nu.
Men funderar på att byta header till den jag tänkte ha aldra först på bloggen.
Men kom dock inte på hur man gjorde den trensperent så bytte, men nu vet jag hur man gör!
Den ser bara ut såhär;

Men behöver hjälp med 2 saker!

1.Hur får man rundade hörn på wrappern eller vad det heter ? o.o
2. Får inte headern att "sitta ihop med wrappern", varför? :o

Tacksam för hjälp :D


Kommentarer
Postat av: Anna

Det lättaste är att du gör dem rundade hörnen på själva headern i gimp eller photoshop (tycker jag då), finns lite tutorials om du googlar.

Sen headerns placering ändrar du i stilmallen, där du har lagt in länken till headern och där under någonstans ska det stå margin, den sätter du på noll.

Jag är själv ny på det, så är väl inte den bästa förklaringen, så hoppas du förstod :D

2011-03-13 @ 17:24:18
URL: http://runslow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0