Rökning dödar

Nu ska jag prata om nått som jag är så jävla emot så de finns inte.
Det är rökning. Så himla snuskigt och röka. Luktar så jävla illa.
Jag utsätts för passiv rökning nästan varje dag, det gör mera skada på mig än om jag skulle befinna mig mitt i New york där trafiken är i full gång hela dagen. Tobasök är den farligaste röken som finns.
Jag har väldigt svårt för tobaksrök. Får svårt och andas när jag väl drar in röken. Så att gå bakom någon som röker är en mardrömm för mig. Får röken i mitt ansikte och vill INTE dra in den vidriga dödliga röken i mina lungor. Jag håller då andan och försöker så fort som möjligt gå förbi rökaren.
Och det rökare inte fattar är att det INTE smakar gott med cigg?! Det är bara jävla Nikotinet i den där " biljetten till graven" som ni får suget efter. Finns ingenting med en ciggarett som smakar gott. De är bara behovet av Nikotin. Är det så svårt och fatta?
Rökning är något jävligt farligt att utsätta sig för. När man röker försör man lungblåsorna i lungan. Dom ruttnar och dör. Och dom växer inte tillbax..för varje ciggarett blir lungan mer och mer skadad. Efter 5 års rökning har man SVARTA lungor.
Träffade min Morfar igår. Han har en Sjukdom som heter KOL. Det är en lungsjukdom som man inte kan bota. Den har han fått efter sin rökning. Han nämnde igår att - om jag endå hade slutat röka så hade jag inte varit sjuk nu. Han kommer aldrig bli frisk, han kommer bara bli sämre och sämre och till slut dö av denna sjukdom. Han har jätte svårt att andas, minsta andträngning och han andas som någon som sprungit maraton lopp. Och de värsta är att han inte kan andas bra heller. Vi hämtade honom i våran bil och han satte sig bredvid mig. Och han kämpade med sitt bilbälte och när han äntligen knäppt de satte han sig tillbaka för att hämta andan.
Jag vill inte att detta ska hända med någon mer jag känner som röker. Mamma tex. hon löper i stor risk för detta eftersom att hon röker dagligen. Varför inte då bara sluta? Ni märker inget nu, men jag lovar er att ni kommer ångra er när era lungor kolappsat och ni måste ligga med respirator i resten av erat liv.

Kolla igenom dom här bilderna innan du tar din nästa ciggarett.


Kommentarer
Postat av: Bekka

Min mamma har oxå de har haft de i ca 2år.. :/

2011-06-25 @ 23:21:26
URL: http://bekkas.bloggplatsen.se
Postat av: Sarah Ahlsten

Hej! vad trevlig dina poster verkar vara! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Hoppas du har en kul vardag =)

2011-06-29 @ 04:03:15
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0