"Scene" base makeup

Nu ska jag visa er hur jag oftast sminkar mig! :D

1. Först har jag på foundation på ställen som är extra "fula/röda". Använder Maxfactor. Sen har jag Clinique's puder i resten av ansiktet.
2.Sen har jag på en vitkajal från Loréal i inre ögonvrån och fortsätter en bit under och över ögat.
3.Sen tar jag en vit ögonskugga(den jag använder kommer från Loréal,color minerals) och har på hela ögonlocket och "fyller i" där jag nyss haft kajal, så att färgen blir starkare.
4.Ta vilken svart ögonskugga som hellst(vet inte vart min är ifrån:D) börja att sminka i yttreögonvrån. Sen ska du ha färg under ögat och även precis i ögats "veck". Se bilden!!
5
.Jag använder en ögonfransböjare innan jag sätter på mascara men det är ju frivilligt.Sen kan man även,om man vill, dra ett sträck med flytade svart kajal precis över de övre ögonfransarna.

DONE!!!! :D


Kommentarer
Postat av: victoria (y)

fuck , vilken snygg sminkning! hehe , är 11 så sminkar mig inte ofta :)

2011-01-17 @ 21:52:28
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: z

fin blogg(;

2011-01-17 @ 21:59:46
URL: http://onlyzozish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0